zondag, november 29, 2009

Running in the rain

Vanochtend wilde ik even schade van afgelopen week inhalen met een rustige 2uurs duurloop. Mijn voornemen is namelijk dat ik mijn Road to Rotterdam meer rustige duurlopen probeer in te plannen ten kosten van de tempo duurlopen die ik richting Berlijn en Amsterdam deed. Kijken of dit verschil gaat maken.

Michiel had ik niet meer gesproken en ik ging er daardoor eigenlijk vanuit dat hij niet mee zou gaan. Dus plan was om de inde omgveing van Uithoorn te gaan lopen richting Nes, Amstelhoek, De Hoef, Vrouwenakker en de Kwakel.

Echter bij het inpakken van mijn laatste spullen (flesjes en telefoon) zag ik een gemist SMSje .... van Michiel. Of hij kon aanhaken voor een rustige 10Km ....tsja wat doe je dan.

Ik tond op het punt om weg te gaan voor een 2-uurs duurloop. Alternatief scenario zou kunnen zijn van mijn huis naar het Amsterdamse Bos te lopen (circa 12K) en dan samen met Michiel de welbekende 10Km route door het bos. Moest hij me wel even terug brengen na afloop. Dus toch maar even snel gebeld en dit plan voorgelegd, dat direct in werking werd gezet :-)

Dus niet naar Nes a/d Amstel, Amstelhoek, De Hoef en de Kwakel, maar Uithoorn - Amstelveen - Amsterdamse Bos .... Het weer was ronduit slecht .... koude wind en vieze motregen. Ondanks dat mijn hartslag bij het lage tempo nog wat hoog was (waarschijnlijk kickback van de zware weken) ging het best lekker. De eerste 5Km vlogen voorbij, de 2e 5 gingen ook makkelijk en voordat ik het wist was ik in het Amsterdamse Bos, nog voordat Michiel er was.

Die kwam gelukkig vrij snel en we konden er nog een rustige 10Km achteraan plakken. Ook deze 10Km gingen relatief erg makkelijk (nogmaals met wat hoge hartslag) maar de benen voelde goed en het koppie werd ook lekker leeg. Ondanks dat ik redelijk heb doorgetraind Heb het afgelopen weken toch wel gemist dit soort duurlopen.

Al met al een lekkere training in 2:13 over 22Km (hartslag gem. 145) en 2.198 calorieën lichter.

1 opmerking:

www.giventofly.nl zei

Ik zal je zeker wel eens tegenkomen in het Amsterdamse Bos: is ook mijn speelterrein voor de 20-25km loopjes......