zaterdag, december 12, 2009

Keep on Running

Afgelopen week weer een ouderwetse goede trainigsweek week gehad!

Dinsdag was het weer tempowerk op de baan bij AKU. Op het programma stonden 1.000-tjes met 200 meter actieve rust tussen door.  Ik was al iets eerder op de club en kon daarom een langer inloop programma van 6 rondjes (2400 meter) afwikkelen in plaats van de toch wat standaard 2 die veelal worden gedaan. In het hoofdprogramma was het lekker tempo lopen over 8x1000meter. De langzamerhand vaste trainingsgroep van groep van mij, Richard, Jan, Bauke en Jos bleef lekker bij elkaar. Gemiddeld gingen de 1.000-tjes dan ook in 4:15. Niet super snel maar toch goed op tempo voor mijn doen. Enige minpuntje was dat hetbest koud was (7 graden bij aanvang)  en ik me met mijn korte tight schromelijk vergist had in de temperatuur en wind! Gelukkig had ik hiet tijdens het lopen geen last van en was het a afloop snel haar huis snellen voor een warme douche.

Donderdag was het weer lekker de weg op. Na drama verkeer (16Km in 5 kwartier!) en dus snel gegeten en omgekleed te hebben met de nieuwe led armband van de Sinterklaas ging om 19:15 op weg naar het verzamelpunt bij het gemeentehuis. De 1.500 meter is altijd meteen een goede warming up en cooling down na afloop. Op het programma stond een mooie ronde door Uithoor en De Kwakel van circa 12,8Km. met 5x een versnelling tussendoor van 2 minuten. Tijdens de loop afwisselnd op kop en staart gelopen op een lekker tempo tussen de 5:00 en 5:30. Het mooie is dat de groep nu redelijk stabiel loopt en aan elkaar gewaagd is qua tempo. De versnellingen waren steeds volle bak onder de 4:00 op gemiddeld 3:45. Erg lekker!

Geen opmerkingen: