zaterdag, december 12, 2009

New shoes

Vandaag was het vroeg opstaan voor de Zaterdag. Plan was namelijk om om 07:45 in de auto te stappen naar PK Running in Dodenwaard. Peter (mijn broer) wilde namelijk nieuwe hardloopschoenen en inmiddels heb ik er ook ruim 900Km op zitten met mijn Saucony's die ik in Maart heb gekocht.

Dus wekker vroeg gezet, douchen, snel ontbijt gemaakt voor Zara en Monique, Quispel uitlaten en de auto in. Voordeel van dit soort tijdstrippen op Zaterdag is dat je goed kan doorrijden op zowel de A2 als de A15. Nu maar hopen dat oom agent wel aan het uitslapen was :-)

Door de rust op de weg en de wat hoge snelheid kwam ik om 08:50 al aan bij de beste loopwinkel van Nederland. Peter was ook net aangekomen en had Peter B. en Jeroen ook mee genomen. Allemaal toe aan nu nieuwe schoenen.



Normaal is het op zaterdag best druk en kan de wachttijd oplopen tot anderhalf uur .... want een ding is zeker bij PK Running nemen ze echt de tijd voor goed advies, analyse en service. Ze zullen ook niet als bij sommige andere zaken meerdere klanten tegelijk helpen. Persoonlijke (deskundige) service staat echt voorop. En daar rijdt ik graag een kleine 200Km voor heen en terug. En door het vroege vetrek waren we dit keer de eerste klanten.




Bij binnenkomst eerst even snel een kop koffie om vervolgens als geholpen te worden. Ik was eigenlijk overtuig weer met dezelfde schoenen (Saucony Ride) naar huis te gaan maar op advies van Diane toch maar even het broertje de Triumph ook geprobeerd. En eerlijkheid gebied te zeggen deze zaten qua pasvorm beter (meer steun om de wreef) en liepen lichter. Dus toch maar gezwicht een een nieuw model gekocht om te proberen .... zal morgen blijken in een rustige duurloop hoe dit gaat bevallen :-)



Peter is wegegaan met Mizuno schoenen, Jeroen met de good-old Nike Pegasus en Peter B. is bij Asics uitgekomen. Alle merken dus bijna vertegenwoordigd vandaag en een stukje omzet rijker :-)

Daarnaast ook maar weer meteen een paar nieuwe x-socks performance gekocht een een nieuwe wintertight van Mizuno. En zeker die laatste is cool! Of zeg maar eigenlijk helemaal niet cool ..... ik was namelijk al een tijdje op zoek naar een nieuwe tight voor lage temperaturen. Nadeel van lange tights is dat ze vrij dun zijn en dat ik reguliere wintertights vaak te dik vind.  Ik had een super exemplaar van Nike met "Storm" stukken op de bovenbenen voor extra warmte maar die is helaas vorig jaar winter gesneuveld. Het mooie van deze Mizuno is dat het een zg. Moisture Management Fabric heeft die bij nat worden warmte afgeeft ... het klinkt bizar, maar ik heb het zelf mogen ervaren met een sample. Een soort stukje textiel c.q. wol, dat als je er water overgooit gewoonweg begint te gloeien! Hierdoor is de tight gewoon lekker dun, maar toch extra warm bij lagere temperaturen. ECHT SUPER!

Geen opmerkingen: