zondag, augustus 05, 2007

Warme 26 Kilometer!

Waar ik vorige week al een flinke duurloop op het programma had staan met een ruime 25tiger met een kleine pauze, wilde ik deze week wederom een 25 รก 25Km lopen, maar nu in een stuk door.

Via Afstandmeten.nl had ik een mooie route uitgestippeld van 26Km die me via Westwijk, het Oude Dorp (Amstelveen), om de Poel naar het Amsterdamse Bos zou leiden, waar Michiel op circa 13 kilometer zou aansluiten voor zijn duurloop training.



Vanwege het warme weer om 08:30 gestart. Mijn hartslapg ging lekker, maar de benen volede een beetje slap. Dit werd helemaal erg toen de ronde om de poel een regelrecht natuurpad van zand en gras te zijn. Wel zeer mooi, maar slopend qua lopen! De temperatuur liep inmiddels ook al aardig op en in combinatie met het mulle zand schoot mijn hartslag boven het beoogde niveau. Deze heb ik dan ook helaas niet meer gedurende de training goed gekregen.

Na de ca. 3Km om de Poel kon ik gelukkig weer het asfalt opdraaien en via het Oude Dorp en de A9 richting de Oudekarselaan lopen.

Precies op het geplande moment (1.18) draaide ik bij de Oudekarselaan het Bos waarin Michiel en Sabina net kwamen aanlopen. Sabina ging verder met de 10Km route en Michiel en ik gingen samen terug naar de bosbaan.

Daar zijn hebben via het natuurgebied bij de Nieuwe Meer een mooie ronde van 13Km gelopen, die helaas door de felle zon, weinig wind en geen schaduw zeer zwaar viel. Desalniettemin mag ik niet klagen met een eindtijd van 2:30:07 over precies 26Km. Nog 17 erbij en ik heb een marathon gelopen !!!

Geen opmerkingen: