vrijdag, augustus 03, 2007

Polderloop: 47:26

Het is weer enige tijd geleden dat ik een update op mijn blog heb gezet. Maar dat betekent niet dat mijn training stop staat....

Afgelopen donderdag was het weer tijd voor de traditionele Polderloop in De Kwakel, onderdeel van de beroemde Kwakelse feestweek.



De Polderloop vervangt traditioneel de woensdagavond training van de IBM loopgroep en is veelal een goede test voor lopers om te kijken waar ze staan.

Na een zware dag in Brussel even snel thuis gegeten en omgekleed om mij vervolgens om 19:15 in de feesttent te melden om in te schrijven.

Nog even bijgepraat met wat IBMers en vervolgens even rustig ingelopen en gerekt en gestrekt. In had op zich niet heel veel zin, maar na de succesvolle 26Km van afgelopen zondag mocht een 10Km geen probleem vormen vond ik ….

Het plan was om tussen de ruim 650 lopers rustig aan te doen en te mikken op een eindtijd van ca. 52 minuten. Dit werd enigszins een uitdaging omdat mijn Polar afstand- en snelheidsmeter momenteel kapot is.

Na het startschot kwam ik na circa 20 seconden over de startlijn en het tempo lag direct lekker te hoog. Te hoog voor een schema van 52 minuten. Al lopend besloot ik gewoon lekker door te lopen en me niet te laden leiden door de tijd ,,,,,

Doorkomst na de eerste 4Km ronde was 19 minuten rond. Dit betekende dus een schema onder de 50 minuten. Het lopen ging erg makkelijk en ik besloot dus maar het tempo vast te houden. Op ca. 5 kilometer kon ik aanhaken bij een andere loper die iets harder ging en ik merkte dat er ook een derde loper aanhaakt. Met hen het tempo iets opgevoerd met gevolg een doorkomst op de 8Km van 37:50. Helaas kon ik hen vanwege kramp niet volgen in de tweede versnelling.

Gelukkig kon ik nog wel even lekker aanzetten in de laatste kilometer om er samen met een andere loper een goede eindsprint uit te gooien. Eindtijd: 42:26!! Oftewel mijn derde officiele 10Km wedstrijd nabij de 47 minuten (Hague Royal Ten en Midzomernachtcross)

Volgende wedstrijd: de Haarlemmermeer Halve Marathon op zondag 2 September a.s

Tip van Ronald: eet nooit hamburgers voor een wedstrijd. Die kunnen je bij het 8Km punt zeer zwaar vallen!

Geen opmerkingen: