zondag, september 16, 2007

32,6 door 3 provinciën

Na het slechte weekend vorige week was ik vast besloten deze week de schade in te halen. Na een 8Km duurloop op dinsdag, een zware interval (6,5,4,3,2,1) op woensdag en een 12,5Km loop vrijdag stond mijn plan vast om een goede dertiger te lopen op zondag.

Vroeg opgestaan en vetrokken. Ik had een mooie route uitgezet via De Kwakel, Vrouwenakker, De Kromme Mijdrechts, De Hoef, Mijdrecht en weer terug om Uithoorn heen. Totaal zou dat ca. 30Km moeten zijn.

De eerste 20Km gingen erg lekker. Weinig last, mooi weer en een goed loop tempo van om en nabij 05:50 per kilometer.

Toen ik op 22.5Km de Amstel passeerde kreeg ik het echter al wat zwaarder, waarschijnlijk doordat ik daarvoor fout was gelopen ca. 2Km extra en nog wist hoe ver het exact was. Laat staan de dodelijk saaiheid van het laatste stuk (langs de sportvelden).

Op 26Km even gestopt om op adem te komen en te drinken en vervolgens me weer verder gesleept. En dat slepen was echt letterlijk en figuurlijk, want wat ben ik dood gegaan ……

Na 32,6Km dan toch weer terug thuis gekomen en na veel drinken en een heerlijk warm bad was ik weer wat aanspreekbaar. Moe, maar wel voldaan en trots. Een klein uurtje extra en ik heb New York er op zitten!

Geen opmerkingen: