maandag, oktober 22, 2007

Nieuw PR op de halve voor Petra



Gisteren was de Amsterdam Marathon en aangezien ik dit jaar hem niet kon/mocht inpassen in mijn loopschema heb ik hem dus maar als supporter meegmaakt.

's Ochtends begonnen met mijn vader in Amsterdam, bij de Europaboulevard, om te kijken naar de wedstrijdlopers en de eerste groep amateurs. Het scheelde weinig of onze logeerhond Idor had nog een rel veroorzaakt door bijna het parcour op te schieten nét voor de eerste wedstrijdlopers! Zal je maar gebeuren .... een ding is dan zeker .. op TV kom je wel!

Na ongeveer een uurtje supporteren vervolgens naar de Bosbaan getogen om me aan te sluiten bij de supportersgroep van Petra, die besloten had zich zelf te overwinnen en de halve marathon te gaan lopen! RESPECT!!

Na de nodige dubbele espresso's zijn we uitelkaar gegaan. Petra en de kerngroep Graafmans/Ernst naar de start en Monique en ik naar de Utrechtse brug waar het 5km ongeveer is.

Wij druk uitkijken naar een lange blonde vrouw in zwart shirtje, bleek ze op eens rood aan te hebben en hadden we bijna Petra nog gemist!

Vervolgens snel de kerngroep opgehaald en geraced naar de Middenweg. Hier zagen we een mooi nieuw sluissysteem dat werd gebruikt voor het doorlaten van fietsers, waarbij ze de lopers wisselende over de linker of rechterweghelft laten lopen om via een fuik in het midden fietsers en voetgangers de mogelijkheid te geven veilig over te steken zonder de lopers te hinderen .... erg slim bedacht!

Na circa 10 minuten kwam ons Looppeetje nog uitermate fris voorbij onderweg naar een nieuw persoonlijk record. Als ze niet zou terugvallen moest een dik PR er inzitten.

De finish in het stadion heb ik helaas niet meegemaakt, maar de eindtijd van Petra was uitermate goed met 2:16:12!! Zoals ze zelf zegt een innerlijke emotionele overwinning en een zeer goed PR!

Een korte foto impressie is hier te vinden.

Geen opmerkingen: