zondag, juni 08, 2008

KiKaRun - het was warm

Vandaag werd KiKaRun gehouden in Spaarnwoude, een goededoelenloop voor ja je raadt het al KiKa.

De opbrengst van de KiKaRun komt geheel ten goede aan onderzoek naar Kinderkanker in de hoop dat volledige genezing zonder bijwerkingen zo spoedig mogelijk kan worden verwezenlijkt. Alle deelnemers lieten zich vorig jaar sponsoren. Het inschrijfgeld en sponsorgeld samen bracht toen bijna 75.000 Euro op.

Ik stond er vandaag helaas in mijn eentje voor. Michiel moest met een goede reden afhaken. Hij en Sabina zijn donderdag de trotse ouders van Sem geworden. Een klein kereltje van 46Cm en 2600Gram .... Petra moest het laten afweten vanwege de zomerschilders en Peter en consorten waren aan het fietsen in het Zwarte Woud.

Dus vanochtend om 10:30 alleen in de auto naar Spaarnwoude. Mijn doelstelling was om te kijken of ik onder mijn PR van 47:06 van de Hague Royal Ten van vorig jaar kon duiken. Maar dat zou er niet inzitten.

Bij aankomst was het al erg warm en toen om iets voor 12:00 uur het startschot werd gegeven door KiKa-ambassadrice Inge de Bruijn stond het kwik op circa 27 graden! Dat gecombineerd met het wegblijven van wind waren de ingredienten voor een loodzware loop.

Om de boel nog erger te maken had de organisatie tussen 2Km en 3Km ook nog eens een leuke heuvel gepland. Niet optimaal voor een PR dus.

De eerste vier gingen, ondanks de heuvel nog best aardig maar daarna was het afzien. Ik kon niet echt aanhaken bij een groep en was redelijk veel kopwerk aan het doen voor lopers achter me. Bij 7K had ik echt zo iets van "bekijk het maar" ik loop hem gewoon lekker rustig op 10Km/u uit! Maar ja dat was ook mijn eer te na en het waren tenslotte nogmaar 3Km die ik moest afleggen. Dus toch nog maar nog even doorgetrokken.

Uiteindelijk toch nog in 47:20 kunnen finishen! Dus al met al mag ik gezien de omstandigheden niet klagen! Een ding is zeker .... volgend jaar ebn ik er zeker weer bij!

Geen opmerkingen: