zondag, juni 22, 2008

Nieuw PR op MZNC

Vrijdag was de jaarlijkse Midzomernachtcross in het Amsterdamse Bos. De MZNC is de traditionele afsluiting van Rondje Mokum. Een circuit met loopwedstrijden in en rond Amsterdam.

De start was dit jaar verlaat naar 21:00 om de 10EMers de kans te geven eerder te starten. Door een trage en verlate 5K vonde de start van de 10Km pas om 21:15 plaats. Niet mijn iedeale looptijd, zeker niet na een zware week als vorige week.


Gelukkig kon ik vanaf het begin het tempo goed oppakken en mijn bedoeling was om te proberen toch onder de 47 te lopen. Hetgeen me bij KiKa niet gelukt was. Ik had het wel zwaar qua ademhaling door een aanblijvende verkoudheid.... lange leve de airco!!

Tot 5K ging het best lekker en leip ik om en nabij de 4:35 per kilometer. Een tempo dat me onder de 47 minuten moest kunnen brengenn. Ik kreeg het echter traditioneel zwaar tussen Km 6-7 en 7-8. Het groepje waarmee ik de eerste 5 liep liep of inmiddels ver achter me en de 2 andere trokken iets harder door. Gelukkig kon ik wel aanhaken bij een andere loper, maar achteraf bleek dat dit geen goed plan is geweest. Ik verloor hiermee namelijk bijna 20 seconden per kilometer bleek achteraf ... Een nieuw PR zat er echter wel in.

Dus na 8Km (bij de heuvel in het bos) weer gas er op om de laatste 2Km weer onder 4:30 per kilomtere proberen te lopen. Dit ging op zich best redelijk termeer daar een oudere loper voor me ook gign versnellen. Samen konden we redelijk doortrekken en hebben nog verschillende lopers onze hielen laten zien. Resultaat: finish in 0:46:38. Een nieuw PR ! Bijna 30 seconden sneller dan mijn vorige PR dat staat sinds de Hague Royal Ten van vorig jaar. Dat stemt goed! Termeer daar mijn gevoel zegt dat er nog meer in moet zitten ....

Helaas was de persoonlijk persfotograaf met nieuwe camera net te laat voor het maken van een gepersonaliseerde finishfoto dus moet ik het maar even met die van Aktiefoto doen :-)



Geen opmerkingen: