zondag, juni 15, 2008

Vaderdagrondje

Na lekker genoten te hebben van mijn eerste vaderdag en later een verjaardag vandaag om 15:00 vetrokken voor een lange duurloop. Doelstelling was circa 20Km te lopen om toch weer wat van volume op te bouwen.

Een route had ik niet vooraf uitgestippeld. Idee was om via De Amstel en De Hoef een mooie ronde te lopen. De brug bij Vrouwenakker wordt nog steeds verbouwd dus via de Kromme Mijdrecht richting de Hoef gelopen. Tempo (0:05:30) en hartslag (144) gingen lekker, alleen de zon was toch nog best warm zo zonder wind.

Toen ik de brug bij De Hoef paseerde had ik er net 6Km op zitten en begreep dat ik een grotere ronde moest gaan lopen. Ik twifelde nog even om via Mijdrecht en de N201 de ronde te vergoten, maar dan krijg je een aantal dodelijk saaie rechte stukken. En aangezien mijn iPod er na 7Km helaas mee stopte schreef ik dit scenario maar af.

De iPod was totaal bevroren en zelfs reseten werkte niet. Waarschijnlijk toch iets te veel geschud. Hij heeft de laatste tijd toch al wat kuren, dus wellicht heb ik langzamerhand een goed excuus om een nieuwe (of zelfs een iPhone) te kopen. Dit had ik welliocht alleen vorig jaar november moeten bedenken toen ik New York was :-(

Anyhoe via de provenciale weg terug naar de Amstel om vervolgens via Vrouwenakker, De Kwakel en randje Kudelstaart over de Vuurlijn en Boterdijk terug te lopen.
AL met al stond de teller na 1:44 uur en een flink rood hoofd op 19Km. Een mooi resultaat zo op een zonnige vaderdag....

Geen opmerkingen: