dinsdag, maart 24, 2009

7x1000

Heerlijke training afgewikkeld vanavond! Het was vrij rustig op de baan, wat alles te maken zal hebben gehad met de wedstrijd van afgelopen zondag in het Zorg en Zekerheidcircuit waar een groot deel van mijn loopgroep aan meedeed en de halve marathon die voor een zelfde deel op de agenda staat.



Het programma was na een goede warming up 1000-tjes op de baan. Helaas waren mijn vast trainingsmaatjes er niet en liep ik dus in een vacuĆ¼m tussen de kopgroep en de 3e groep. De duizendjes gingen mij op constant 4:25/4:27 redelijk makkelijk af. Hartslag wel hoog aan het eind (176/179) maar in de 200 meter actieve rust continue terug naar 130 en lager. Ik mag dus tevreden zijn!



Zelf loop ik zondag niet mee met de halve marathon, omdat ik dan te vinden zal zijn op Zandvoort op de 2e editie van de Zandvoort Circuit Run. Kreeg van de week mijn nummer en informatiemap hiervoor binnen en helaas lijkt het erop dat ook Zandvoort de traditionele foutjes van de grotere LeChampion lopen begint te maken. Oftewel business- en goede doelenloop voor de grote groep, de kortere 5Km ladies run, 42Km estafette en 5Km prestatieloop dit jaar allen voor het hoofdonderdeel ...... gevolg? De 12Km start nu pas om 13:00 (als de rest op tijd gaat) !

Don't get me wrong .... ik vind iedere loop en iedere loper een prestatie op zich, maar ZCR was gestart als 12Km loop en nu dreigt het door het eigen succes in de 2e editie in mijn ogen al wat kardinale fouten te maken. Maar wie weet zie ik het verkeerd en valt het zondag allemaal reuze mee.

Geen opmerkingen: