zondag, mei 10, 2009

Bos ipv Duin

Dit weekend stond mijn lange duurloop training gepland voor zaterdag ipv de traditionele zondag. Er stond vandaag namelijk een 2uurs duintraining op het programma met AKU. Omdat dit een goede aanvulling is op het reguliere schema had ik dus een en ander omgegooid.

Helaas was ik om 10:00 de enige die op de parkeerplaats stond waar we zouden verzamelen! Toen Bram (de trainer) kwam hebben we maar besloten niet naar de duinen te gaan en ieder zijn eigen weg te vervolgen.

Dan is het toch lastig om de knop om te zetten naar individuele lange duurloop op de een of andere manier en even twijfelde ik om de plannen naar zondag te verplaatsen. Echter die zwakte wilde ik niet tonen en dus toch naar het Amsterdamse Bos gereden om daar het halve marathon parcours te lopen.

Gelukkig had ik extra drinken 's ochtend bij de benzinepomp ingeslagen dus kon de 2 reserve flesjes vullen en meenemen aan de drinkriem. Helaas had ik geen iPod bij me of energiegel. Maar 21,1Km moet ik ook zonder kunnen!

De 21,1 (en door foutlopen uiteindelijk 21,6) ging uitermate makkelijk. Met een gemiddelde harstlag van 152 en snelheid op 05:40 ongeveer legde ik deze in een rustige 1:59 af met nog voldoende reserve om de laatste 2Km het tempo op te voeren naar 5min. per kilometer. Erg lekker!

De rust van het lopen zonder iPod beviel ook erg goed en ik kwam, ondanks de drukke week op kantoor, met een volledig leeg hoofd terug. Tsja het is toch waar wat ze zeggen "running is cheaper then therapy"!

Geen opmerkingen: