zaterdag, juni 20, 2009

Midzomernachtcross

Gisteren stond de traditionele Midzomernachtcross weer op het programma. Een gezellige loop over 10Km op de langste dag van het jaar.

Helaas toen ik terugkwam van vakantie was de voorinschrijving al gesloten dus om 18:30 maar even snel langs het bos gereden om alsnog in te schrijven om vervolgens bij schoonouders om te kleden en de bezorgde pizza´s op te eten.

Even na achten weer terug in het bos om wat sfeer te proeven en eventuele andere AKUers aan te moedigen die de 10EM gingen lopen. Dat bleek nu alleen Harry te zien die overigens wel een fantastische 1:06 neerzette op deze afstand!

Met nummer 9 mocht ik in het wedstrijdvak beginnen, hetgeen je toch net even meer ruimte geeft voordat de (over)fanatiekelingen je voorbij vliegen in de eerste kilometer. Gezien de zware werkweek van ruim 60 uur wilde ik wat rustiger aan doen en doelstelling was om en nabij de 47 min te lopen.

Voor de start was ik al Bauke, Richard en Irma tegen gekomen. Het groepje waar ik regelmatig mee train op de baan. De dames hadden ook het plan rond de 47 te lopen onder begeleiding van een andere loper (Rob) uit Zaandam. Dus besloten me hier als semi-haas bij aan te sluiten. Plan was 4:35 per Km aan te houden en te kijken hoe dat ging.

Na het startschot sloot ook Richard aan en lag het tempo direct hoog. Voordeel van de Garmin is toch dat hij dit redelijk scherp aangeeft.

De eerste 2 Km werden getrokken door Rob waarna ik, wisselend met hem, de kop overnam en probeerde het tempo strak te houden, hetgeen redelijk ging

Vanaf 5Km begon echter een en gat te onstaan en liep tot 20 a 30 meter uit en volgde de groep niet meer. Richard kon nog wel bijtrekken maar haakte na 7Km ook af. Toen toch maar besloten constant door te lopen en afscheid te nemen.

Ik kon me bij een andere groepje van 2 lopers aansluiten en samen konden we het tempo makkelijk vast houden.

Resultaat 45:52. Hetgeen ik dacht een PR was en dus meteen op Twitter knalde, maar helaas heb ik dus al een keer 44:59 gelopen in Amstelveen! Waarvan ik dacht nooit onder de 46 geweest te zijn (de vakantie was echt te lang)

Irma was mbv haas Rob deze avond Baukje iets te snel af met 46.29 om 47.25. Richard zat er keurig tussen in met 46.37. Al met al mochten we alle 3 dus niet klagen. Doelstellinge behaald, lekker gelopen met extreem mooi weer.

Volgend jaar weer!

1 opmerking:

RunningRonald zei

mooie loop, mooie actiefoto. En dat PR komt echt wel Ronald!