zondag, juni 24, 2007

Midzomernacht (veld) cross

Afgelopen vrijdag was het dan zover de jaarlijkse afsluiting van Rondje Mokum in het Amsterdamse Bos met de Midzomernachtcross, georganiseerd door AV Startbaan.

De Midzomernachtcross is een wedstrijd c.q. prestatieloop over 2Km, 5Km, 10Km en 10EM. Ik heb nu zelf 4 of 5 keer meegedaan en normaal gesproken is is dit een zeer gezellige loop, waarbij veelal nog lang wordt nagepraat op een terrasje .... helaas niet afgelopen vrijdag.

Enerzijds lieten mijn loopvrienden het een voor een met goede redenen afweten, maar bovendien waren de weergoden alles behalve van plan om mee te werken. Was het vrijdagochtend nog een mooie zomerse dag, vrijdagavond kwam het met bakken uit de hemel.

Monique verklaarde me nog voor gek dat ik ging lopen, maar was zelf wel zo lief om toch mee te gaan voor morele support :-) Quispel ingeladen in de auto en off we went naar het Amsterdamse Bos. Tot teleurstelling van Quispel hebben we vervolgens een tijdje gewacht in de auto om niet al helemaal doorweekt te zijn voor de start ....

Helaas moest ik er wel uit omdat ik zo stom was geweest mijn startnummer te vergeten. En ik wilde wel zeker weten of ik dan wel het startvak in kwam. Gelukkig was dit geen probleem !

Toen om 21:00 uur het startschot viel, klaarde het zowaar een beetje op en werd het droog. Desalniettemin had de regen zijn werk gedaan en stond de loop in het teken van
oudhollands modderhappen en plassen ontwijken (niet altijd mogelijk).

Ik zat al snel ik een lekker ritme, onder mijn voorgenomen schema van 52 minuten. Toen ik bij 3,5Km bij de eerste drinkpost een bekertje meegritste had ik zo iets van "what te fuck we lopen lekker door, de te eerder kan ik douchen" en besloot het tempo vol te houden op ca. 4:50 per kilometer.

Ik kon mooi aanhaken bij wat andere lopers en het tempo bleef lekker stabiel. Toen we voor de finish linksaf het grasveld opdraaide zag ik dat er een eindtijd zoals de The Hague Royal Ten (47 min.) in moest zitten en zette onder aanmoedigingen van Monique, Quispel, en Nanda en Claudie (die laatste twee hadden de 5 gedaan) aan voor een eindsprintje .....

FINISHTIJD: 0:47:12 !!

Geen persoonlijk record maar wel zéér dichtbij. Mooiste was ook dat deze loop een stuk lichter ging dan Den Haag een maandje geleden..... ondanks het tijdstip, het weer en de lange werkdag vooraf ... we liggen dus redelijk op schema!

Geen opmerkingen: