donderdag, mei 22, 2008

Bostraining

Na een goede zware training op de baan dinsdagavond van 3x 5x400Meter vanavond dan toch voor het eerst meegelopen met AKU in het bos.

Het dreigde nog bijna fout te gaan door verkeersdrukte, maar met wat lichte snelheidsovertredingen kwam ik 1 minuut voor half aan bij de 1000 meterweg. Helaas kon ik mijn groep daar niet vinden, en in de veronderstelling dat ze al weg waren besloot ik maar zelf te gaan lopen.

Na een kleine kilometer kwam ik in de buurt van de speelvijver vervolgens mijjn oude IBM groep tegen, die hard aan de training waren. Terwijl ik stond bij te praten met de nieuwe trainer Hans zag ik de AKU groep passeren. Bleek dat ze iets verder op bij de 1000 meter hadden verzameld. Goed om voor volgende keer te weten.... gesprek snel afgerond en toch nog aangesloten.

Het programma was 14Km met 10 versnellingen van een minuut. Dit ging op een redelijk pittig tempo. Hoewel het tempo hoog lag met pieken tegen de 16Km per uur kon ik redelijk meekomen. Ik was alleen iets te enthousiast denk ik met het aansluiten bij de "snelle"groep. Want deze mannen gingen echt hard.

Al met al 14Km gelopen in iets meer dan een uur met een gemiddelde snelheid van 0:05:04 minuten per kilometer. Hatslag met een gemiddelde van 160 is nog iets te hoog, maar daar zullen we komende weken aan werken.

Geen opmerkingen: