woensdag, mei 14, 2008

Proeftraining

Tot vorig jaar trainde ik altijd naast mijn eigen duurloopjes de Dam tot Dam gelegenheidsgroep van IBM.



Door de weklijkse interval- en steigerung trainingen is mijn snelheid de afgelopen 2 jaren drastisch verhoogd en had ik een mooie aanvulling op mijn basisprogramma. Helaas stopt deze groep altijd in september. Dus als ik progressie wilde blijven maken werd het tijd om een nieuwe trainingstimulans te vinden.

Na al enige tijd het goede voornemen gehad te hebben dan toch gisteren de stoute (loop)schoenen aangetrokken en me aangemeld voor een (proef)training bij Atletiek Klub Uithoorn (AKU).



En dat heb ik geweten .... het niveau ligt een stuk hoger dan met de IBM groep. De oefeningen worden een stuk fanatieker en sneller uitgevoerd en qua loopsnelheid hoor ik definitely niet meer bij de snelste van de groep.

Maar eveneens belanrijk is dat de eerste indruk van de diverse groep erg positief is. Een vriendelijke groep mensen met een brede mix aan leeftijden en loop ervaring.

Genoeg ruimte dus voor groei! Nopg 1 of 2 keer proefdraaien dan waarschijnlijk lid worden. Wellicht ben ik dus binnenkort wel officieel KNAU-lid.

Geen opmerkingen: