woensdag, oktober 15, 2008

Marathon Update

Over 4 dagen is het dan zover mijn tweede marathon uitdaging tijdens de Amsterdam Marathon op zondag 19 oktober 2008.

Momenteel ben ik (na de buikgriep van vorige week) nog snot verkouden dus ik hoop daar de komende dagen toch wel vanaf te komen.
Anders wordt het dubbel zwaar. Maar vooralsnog ga ik er vanuit dat ik ga starten en hem ga uitlopen!



--------------------------------------------------------------------------------

START
De start van alle groepen is om 10:30 uur vanuit het Olympisch Stadion.

De start is ingedeeld in vakken om de doorstroming optimaal te houden.

Met nummer 1162 start ik in startvak D, het vak voor atleten (dat klinkt chique) met een geplande eindtijd tussen 3.30.00 en 3.59.59 uur (kleur oranje)


DOORKOMSTTIJDEN
Mijn ultieme doel is op 4 uur te lopen. Hetgeen 13 minuten sneller is dan New York en dus nog best een kluif gaat worden. Om dit te realiseren betekent dat dat ik minimaal een tempo van 5:40 per kilometer oftewel 10.55 Km/u moet aanhouden. Gebaseerd op een start om 10:30 en een vlak schema zou dit de volgende doorkomsttijden betekenen

Start 10:30:00 (Olympisch Stadion)
05Km 10:58:20 (Vondelpark)
10Km 11:26:40 (Churchilllaan)
15Km 11:55:00 (Europaboulevard)
20Km 12:23:20 (Ouderkerk a/d Amstel)
Halve Mar. 12:29:00 (Ouderkerkerdijk)
25Km 12:51:40 (Amsteldijk)
30Km 13:20:00 (Amstelstation)
35Km 13:48:20 (Zeeburgerdijk)
40Km 14:16:40 (Vondelpark)
42,2Km 14:29:08 (Olympisch Stadion)


Voor mij starten nog 3 andere groepen (A, B en C) met lopers die onder de 3:30 denken te lopen. Ik zal dus enige vertraging hebben tijdens de start. Hoeveel dit is kan ik niet inschatten op dit moment. In New York had ik 15 minuten nodig om na het startschot over de startstreep te komen. We zullen zien ....

ROUTE
0 tot 7Km
De route gaat eerst via de Stadionweg, de Hobbemakade en het Vondelpark terug naar het Olympisch Stadion (circa 7Km)

7-15Km
Vanaf het Olympisch Stadion gaat de route dan via de Stadionweg, Churchilllaan (10Km punt), de Rijnstraat, De kennedylaan en de Amsteldijk naar Buitenveldert
Het 15Km punt ligt daar bij de rotonde op de Europaboulevard / Vanboshuizenstraat.

15-25Km
Vandaar gaat de route via de Amstel naar Ouderkerk (20Km punt) om via de andere kant terug te lopen naar de A10 en Utrechtse Brug (25Km punt).

25-30Km
Via de inspirerende Myskensweg, de Van der Madeweg, en de Spaklerweg kom ik dan het Amstelstation op het 30Km punt.

30Km -Finish
Via de Watergraafsmeer (Overzichtsweg, Hugo de Vrieslaan, Archimedesweg) en de Indische Buurt (Molukkenstraat, Insulindeweg) loop ik dan via de Zeeburgerdijk, de Mauritskade, de Stadhouderskade via het Leidseplen naar het Vondelpark (40Km) om via de Amstelveense weg me naar het Olympisch Stadion te slepen.


SMS SERVICE
Ik zal proberen af en toe Monique te laten weten waar ik ben, maar wil je mijn de doorkomsttijden weten dan raad ik je aan de ChampionChip SMS-Service te gebruiken. Met deze service krijg een SMS-bericht met mijn doorkomsttijden van de 5 km, de 10 km, de 15 km, de 20 km, het halve marathonpunt, de 25 km, de 30 km, de 35 km, de 40 km en de finish. Dus maximaal 10 berichten.

Aanmelden is heel simpel. Stuur CC 1162 ON naar nummer 5454. Daarmee abonneer je je op de ChampionChip SMS Service. Als u bijvoorbeeld de
Mocht je je zelf wilden afmelden stuur dan CC 1162 OFF naar nummer 5454. Per ontvangen bericht zijn de kosten € 0,55!

Wanneer je niet van alle passages op de hoogte gehouden wilt worden, maar wel op enig moment de laatst bekende passage wilt ontvangen, kan je ook de SMS-update gebruiken. Stuur CC 1162 naar nummer 5454. Je ontvangt dan 1 bericht met de laatst bekende passage. Voor dit bericht betaal je€ 0,70.

--------------------------------------------------------------------------------

Geen opmerkingen: