vrijdag, oktober 03, 2008

Running in the Rain



Donderdagavond weer lekker getraind met AKU. Het was al de hele dag al zeer slecht weer met slagregens all over. Mijn voornemen was dan ook dat als het om 19:00 nog regenede ik deze keer maar verstek zou laten gaan. Maar gelukkig klaarde het op en konden we dus op pad.

De route was dit keer een duurloop over de vuurlijn naar Aalsmeer en via de N201 terug. Normaal een kleine 13Km. Op circa 4Km barste echte de regen echt los. Het kwam bakken uit de hemel en binnen no time waren we echt tot op het bot doorweekt. Maar ja nat is nat dus waarom niet doorlopen.

De regen kreeg echter wel grip op de groep en het tempo liep uiteen. Een deel leek juist harder te gaan en het andere deel ging juist langzamer. Met gevolg dat ik met de voorste lopers meerdere malen de andere "mocht" terug halen. Want het credo is en blijft samen uit samen thuis dacht ik ...

Langs de N201 was het echt afzien, niet allen door de regen die met bakken uit de hemel kwam, maar ook de wind die de kop op stak strak van voren aangevuld met niet misteverstane rainshowers van de passerende vrachtwagens.

Toen ik samen met 2 andere lopers de laatste 2 had terug gehaald was kennelijk een groot deel van de groep het credo samen uit samen thuis vergeten. Want bij aankomst bij de kruising waren ze reeds vertrokken. MAar ja we zouden elkaar weer zien bij het eindpunt bij het stadhuis. Dus niet .... tot zover de teamgeest in slecht weer van zowel medelopers als de trainster!

Anyhoe toen maar in mijn eentje de boterdijk afgelopen naar huis en snel onder de douche gesprongen. Daar had de waterthermostaat op 38 graden er meer dan 5 minuten voor nodig om me weer een beetje op te warmen. Laten we hopen dat 19 oktober beter is.

Geen opmerkingen: