zondag, november 23, 2008

Op de terugweg

Dit is even een nieuwe manier van bloggen voor mij. Ik ben niet aangelogd op mijn website, maar stuur deze tekst straks per e-mail naar mijn blog, waar als het goed is deze direct wordt geplucieerd. Hopelijk kan ik op deze manier de komende periode weer wat vaker bloggen.
 
Donderdag, wegtraining
Na de kwakkelperiode met gezondhied lijkt het erop dat ik lanzaam aan het herstellen ben. Donderdagavond was voor het eerst in lange tijd weer een lekkere trainingsavond. Ondanks het slechte weer van een zeer vieze motregen toch de hardloopschoenen aangetrokken om op pad te gaan met AKU voor de wegtraining. Programma was een ronde van 14Km via Kudelstraat. Eerrst voor mijn training in de straat nog even medeloper Marjan en trainster Kim opegepikt om met hen (via de huizen van 2 andere lopers) de kleine kilomtyere naar het verzamelpunt af te leggen. De groep was niet heel groot om 19:30  vetrokken we richting boothuis langs de Amstel. We waren nog geen 5 minuten onderweg of het begon al te regenen. Snel een een rek- en strekprogramma afgewikkeld om niet al te snel af te koelen en op weg.
 
Op een of andere manier had ik me weer aangesloten bij de "snelle" groep. Samen met 4 andere AKUers gingen we van start. We hoefden vanavond niet op de langzamere groep te wachten. Wat mij weer bezielde om niet gewoon even rustig aan te doen ik weet het niet .... wellicht leer ik het ooit nog eens.
 
De ronde ging via de Amstel, naar De Kwakel, de Weg om de Noord en dan Kudelstaart in. Het tempo lag lekker, circa 12Km/u (05:00 min per kilomtere) en het ging me eigenlijk wonderbaarlijk makkelijk af! We weken wel een beetje af van de route maar grosso modo liepen we de goede route. Onderweg een beetje praten over komende wedstrijden en de kilometers vlogen voorbij.
 
In plaats van de Boterdijk te volgen naar het beginpunt besloten we via de Vuurlijn en de Zijdelweg te lopen, hetgeen ons een klein beetje om zou doen lopen. Al met al zouden we dan uitkomen op circa 16Km.
Toen we aankwamen was de andere groep er nog niet maar na een kleine 5 minuten kwamen die er ook aan. Vervolens on the double met Kim en Marjan terug naar huis, om vervolgens moe, doorweekt, maar zeer voldaan vervolgens naar onder een warme douche te springen. Het was weer ouderwets lekker!
 
 
Zondag
Na de goede training van donderdag wilde ik vandaag weer een normale individuele training afwikkelen. Plan was om van Uithoorn naar het Amsterdamse Bos te lopen om daar te arriveren bij Monique, Zara en Quispel die een lekker stuk zouden gaan lopen. Als van ouds zouden we dit dan vervolgens combineren met een kop koffie bij Grand CafĂ© De Bosbaan. De temperatuur was flink gedaald en er lag zelfs sneeuw. Ik had dus maar weer mijn running handschoenen uit de kast gevist. Dit bleek later geen overbodige luxe te zijn, want zelfs met de drie (dunne) lage kleding die ik aanhad was het nog redellijk aan de koude kant. Zelfs zo erg dat mijn darmen redelijk in de kramp schoten op 10Km na een flesje koude Isostar. Hier moet ik komende periode toch wat op gaan vinden. Helemaal omdat dat Isostar spul de ene bidon na de andere verknald door een hele vieze gele aanslag achter te laten die je er met geen mogelijk meer uitkrijgt. Anyhoe .... het lopen ging op de kramp na lekker. Rustig aan gedaan en geprobeer de hartslag constant te houden. In totaal iets meer dan 15Km in 1:30, en dat was inclusief stoplichten en een stukje wandelen vanwege de darmkramp. De koffie achteraf met panini Mozzarella was weer een mooie beloning.... volgende week weer!
 
 

Geen opmerkingen: