zondag, juli 19, 2009

Week-updateje

Afgelopen week was een goede en lekkere trainingsweek met 3 goede trainingen. Ik na merken dat de conditie steeds beter wordt, duurlopen en snelheidstrainingen gaan makkelijker en sneller en mijn hartslag blijft wordt lager! Voelt erg goed!

Dinsdagavond was traditioneel de baantraining bij AKU. Dit keer stonden er na de warming-up en loopscholing, 1000-tjes als kern op het programma. Het was wel ontzettend benauwd, maar kon toch redelijk volle bak lopen. De rondjes gingen iets langzamer dan normaal tussen de 4:40 en 04:35 constant, maar de laatste 2 kon ik op 04:25 zetten.



En nee .... ik ben niet van de baan afgeweken, maar denk dat mijn GArmin op een gegeven opgenblik een beetje in de war was ..... Iemand die hier een oplossing voor weet mag zich melden!

Donderdagavond was het bostraining in het Amsterdamse Bos. Eerst even bij de schoonouders in Amstelveen gegeten om me vervolgens daar om te kleden voor de training. Het programma was met een redelijk grote groep 12Km bosloop op redelijk tempo van 05:30-05:40 gemiddeld (met stops en terug dribbelen om groep te halen). Kon redelijk voorin het tempo bepalen en moest alleen nu en dan Charles, Harry en Theo voor me laten, maar die gasten zijn dan ook echt snel! Het was gelukkig koeler dan dinsdag



Vandaag stond er een goede lange duurloop op het programma van 26Km. Plan was om van Uithoorn naar Cruqius via de Westeinder plassen te lopen, om aldaar bij de nieuwe pannenkoekenboerderij de verjaardag van Monique nog even dunnetjes over te doen. Ik had me enigszins verslapen dus moest snel de deur uit. De eerste Kilometer ging dan ook nog niet echt lekker, maar daarna ging de diesel eigenlijk vanzelf lopen. Het ging erg makkelijk!! Overall gemiddeld in 05:31 met een gemiddelde hartslag ban 149. Het gaat dus de goede kant op!



Inmiddels is het officiële registratieformulier via HollandRunner ook naar Berlijn gestuurd voor de finale afhandeling. Het komt nu wel heel dicht bij!

Leuk detail is dat ik niet de enige Velten zal zijn die in Berlijn loopt. Naast het feit dat er valk bij Berlijn een dorpje Velten is lopen er ook 4 naamgenoten mee in de Real Berlin Marathon, te weten:

Velten, Frank uit Aachen (1962)
Velten, Janine (1976)
Velten, Sascha uit Lüttringhauser (1974)
Velten, Torsten van Team Profirad (1977)

Op Frank na dus allemaal leeftijdsgenoten. Kan nog verwarrend worden voor de supporters :-)

Volgende week zondag: Phanos Bosloop!

Geen opmerkingen: