woensdag, september 30, 2009

Herstelloop

Afgelopen zondag weer voor het eerst gelopen na de Berlijn Marathon vorige week. Een rustige duurloop van 1 uur en 20 minuten met Peter (mijn broer) en Peter (zijn buurman) die beiden aan hun training zijn begonnen voor de hele Triathlon Almere in 2010 ..... 3,5Km zwemmen, 180Km fietsen en een volle marathon (42,2Km) zij liever dan ik.

Met z'n drieén een mooie route gelopen om het weerwater in Almere, met wederom prachtig weer!

Voordeel is wel dat Peter & Peter hun training extreem rustig afwikkelen en dat dus het tempo zondag dan ook lekker laag lag op 7 min per Km.. Hetgeen voor een hersteltraining geen kwaad kan, maar wel erg wennen voor mij was. Want ondanks dat ik als haas heb gediend op de gewenste snelheid van 7Min/Km (lang leve de Garmin) had ik toch de neiging steeds sneller te willen :-)

Ondanks dat laatste ging het op zich best lekker, hartslag bleef om en nabij de de 130 en de 12Km en een beetje gingen makkelijk. Wel begonnen aan het einde de bovenbeentjes een beetje te zeuren, maar dat is een week na de marathon niet zo heel erg raar volgens mij.

Ook hebben we afgesproken dat ik volgend jaar tijdens de triatlon als coach zal optreden om hen beiden door de traitlon, en dan met name de marathon, heen te loodsen. Wel ook een leuk vooruitzicht!

Voor de rest zal het komende week een rustige loopweek worden. Het is gekkenhuis op het werk en heb iedere avond wel bijna een afspraak staan. zondag dus maar weer een duurlop en volgende week eçht de draad weer oppakken op de baan!

Geen opmerkingen: