vrijdag, september 04, 2009

Kort, Krachting & Nat

De afbouwperiode voor Berlijn is begonnen. Dat betekent dus lopen op een lager pitje en minder zware trainingen. Het herstel van afgelopen zondag was erg goed en eigenlijk niet veel last op maandag.

Dinsdag moest vanwege mijn werk mijn training laten schieten, maar 15x200 meter zou nu toch niet al te slim zijn. Dus ik had mijn vizier gezet op donderdag voor de (tempo)duurloop over 11Km met AKU.

Wij hebben inmiddels het vetrouwde Amsterdamse Bos achter ons gelaten en lopen tegenwoordig weer in Uithoorn en omgeving. DAt is wel zo makkelijk want dat scheelt mij 20 minunten reistijd naar de training! Anyhoe ook donderdag was ik wat aan de alte kant, dus snel koken, eten en omkleden. Toen ik beneden kwam was er echter echt een toprische moeson losgebarsten. De hoeveelheid regen was echt niet leuk meer .....

Gelukkig werd het 10 minuten voor de training weer droog en snel de moutnaibike gepakt om naar het verzamelpunt te gaan. De groep was ondanks het slcehte weer nog redelijk groot. Maar allemaal hadden we zo iets als .... wat gaat het worden. In de verte onweerde het, de lucht was groen/grijs dus voorspelde weinig goeds.

Tijdens het inlopen naar de Esso waar we normaal rekken ens trekken ging het al mis en een nieuwe wolkbreuk kondigde zich aan. Ik heb het de laatste tijd in Nederland niet meer zo hard zien regenen. GElukkig stonden we droog bij de benzinepomp. Na cirica 15 minuten werd het weer droog en konden we de weg op. Kim, de trainster had inmiddels wel het plan aangepast naar een rondje De hoef van 7Km om evetueel daarna nog Zijdelmeer te doen (4Km).

Tempo ging lekker en de eerste 2,5Km gingen we in een groepje van 5 in 4:25 per Km om vervolgens om te draaien en rustig de rest van de groep op te halen. TOen we langs de Kromme Mijdrecht liepen konden we weer richting 4:30 om dit tot het einde vol te houden.

Het bleef gelukkig droog, maar toen we bij het Amstelplein kwamen zag de lucht er weer zeer dreigend uit en besloten we maar de training te stoppen. Op het moment dat ik mijn fiets pakte ging het fout .... weer bakken uit de lucht. Op de 2Km naar huis helaas toch nog nat tot op het bot geworden ... dus daar aangekomen snel een wamr bad gepakt :-)

Al met al een korte, maar krachtige, en helaas dus ook natte training.

Hoop dat het zondag beter is!

2 opmerkingen:

RunningRonald zei

weer een mooie training voor Berlijn. Tot morgen Ronald

Keesdeloper zei

Wat leuk dat je ooknaar Berlijn. Ikga nl. ook met nog 2 loopvrienden. En TheRunningman Pieter gaat ook. Lekker afbouwen nu en veelrusten. Veelsucces in Berlijn.

Groeten van Keesdeloper