zaterdag, april 11, 2009

Friday Night Run

Afgelopen week was niet goed qua lopen met AKU.

Maandag op dinsdagnacht besloot Zara te muiten met gevolg dat ik maar anderhalf uur had geslapen. Een zware baantraining op de dinsdagavond zat er dan ook niet in, omdat alle energie ontbrak. Normaal gesproken kan ik me hier wel over heen zetten, maar dit keer was het batterijtje te leeg. Dus zinnen gezet op donderdag de wegtraining .....

Helaas als die begint om 19:30 en je komt pas om 19:15 thuis wordt het wel erg krap. Dus ook die helaas moeten laten schieten. Gaat lekker op die manier :-)

Brijdag daarentegen was lekker! Sinds 2 weken heeft Nike zicht gevestigd in het Amsterdamse Bos met de Nike Running Club voor 6 weken. Een promotietour voor de Nike Men vs Women Challenge met Nike+. In dit kader is een van de dingen die wordt georganiseerd de zg. Friday Night Run. Gewoon een lekkere ontspannen vrijblijvende duurloop met een aantal andere lopers.

Om 18:45 melde ik me dus keurig in de Nike tent met eigenlijk geen idee wat verder te verwachten. Er waren behoorlijk wat lopers op afgekomen. En aan de de vele lopers in het 'Nike Running Club Amsterdam'Shirt te zien (dat je krijgt na 2x) ook veel lopers die voor de 2e keer kwamen. Nike schijnt dus een redelijk succesje aan het boeken te zijn op dat vlak.

Na inschrijving (ik wil dat T-Shirt ook) even staan praten met de trainers. Ik werd gelinked aan Ronald die een groep over 9,3Km zou begeleideen. Hij maakte zich wel wat zorgen vooraf over mijn trainingniveau vs dat van de groep.

Toen ik namelijk op zijn vraag over huidige training antwoordde over mijn, in mijn ogen, nog rustige trainingsomvang van momenteel circa 40 tot 50Km per week, legde hij uit dat hij toch wel veel beginnende lopers verwachte en dat als het te langzaam ging ik maar moest doorlopen en terugkomen. Dit viel echter heel erg mee. Niveau in de groep van circa 20 lopers was redelijk gelijk en het tempo konden we lekker vast houden voor een lekkere duurloop met even een rek- en strek pauze op de heuvel.

Na iets minder dan een uur waren we weer terug bij de tent waar we onder het genot van een drankje nog even bij konden praten om vervolgens een douche op te zoelken. Ik ga zeker nog een keer mee met de Nike Running Club!

Geen opmerkingen: