maandag, april 27, 2009

Testloopje

Door privé afspraken stond dit weekend de lange duurloop op zaterdag ipv zondag op het programma.

Ik wilde een goede 20-er lopen, D1/D2 en zonder stoppen, om te kijken waar ik nu sta qua duurconditie. Zeker omdat deze er de laatste tijd wat bij ingeschoten zijn en de duurtrainingen met AKU veelal op tempo plaats vinden.

Zo stond er afgelopen donderdag een 14Km duurloop op het programma via de polder, Mijdrecht en de N201. De groep was ondanks de slechte weersvoorspelling van regen goed en een aantal goede lopers als Nan en Hendrik waren ook van de partij. We hadden allemaal het plan om rustig te lopen maar op de een of andere manier trekken we elkaar altijd mee naar een iets hoger tempo. Waar we begonnen op 05:30 per Km zaten we als snel weer op kruissnelheid van 5min. per Km en sneller. Zeker toen het begon te onweren en bliksemen op het 8Km punt ..... tijd dus om tempo verder op te voeren, waarvoor ik samen met Hendrik het kopwerk heb lopen doen. Maar wat is het irritant hoe makkelijk hij loopt :-) Zeker toen we bij de N201 aankwamen en 2 lopers zagen die eerder waren afgeslagen om een stuk af te snijden. Zijn voorstel was om die bij te trekken en in naïviteit zei ik ja ..... we liepen al op 4:30 op dat moment en ik kon nog wat versnellen naar 4:15/4:00 maar hij liep gewoon bij me weg of ik stil stond! Anyhoe, moe, drijfnat maar voldaan kwamen we een 15 minuten later aan bij het stadhuis om op de fiets terug te gaan ....

Zaterdag was het plan dus vooral RUSTIG ... om 10:00 was ik bij de bosbaan om daar 4 rondes te lopen. Op zich geestdodend maar wel goed om constant te lopen. De bosbaan zelf was afgesloten voor het Nederlands Kampioenschap Roeien / Hollandia, maar fietspad en weg waren bereikbaar voor lopers. Je moet dan alleen heel erg oppassen dat je niet om ver gereden wordt door studenten op fietsen die de roeiers luid schreeuwend volgen en echt nergens anders meer ogen voor hebben. Voordeel was wel dat de roeiwedstrijden, naast de iPod, de nodige afleiding bezorgden en de rondes relatief makkelijk gingen in circa 28:45 ieder, met de laatste ronde het snelst. Door tegenwind aan tribunezijde en best veel zon was de hartslag iets te hoog met 159 gemiddeld, maar zeker niet slecht.

De basis voor Berlijn is dus goed! Volgende week weer een 20-er.

Foto's upload ik later nog even

-

Geen opmerkingen: