maandag, augustus 10, 2009

Eerste 30er (bijna)

Voor gisteren stond er een lange duurloop op het programma. Echt in vorm voelde ik me niet door lichte griepverschijnselen op vrijdag en zaterdag (nee in ben niet in Mexico geweest), maar aangezien de tijd begint te dringen richting Berlijn toch besloten er op uit te trekken voor een kleine 30er.

Om iets over negenen begon ik bij de Bosbaan in het Amsterdamse Bos aan mijn 6 rondes van 5,2Km. Saaier kan haast niet maar het is een goede lichamelijke en geestelijke training.

Tempo wilde rustig op 05:50 tot 06:00 houden. Met wat stijven benen en buikkramp van de Aquarius (waar kan ik toch Gatorade kopen hier!!!!) begon de eerste ronde best makkelijk. Tempo bleef keurig tussen de streeftijd en mijn hartslag goed laag (om en nabij de 140)

Op 15Km (3 ronden) zou Michiel aansluiten voor zijn lange duurloop als voorbereiding op de DtD. Keurig op tijd stond hij er en we konden in 1x doorlopen. Nu heeft Michiel al een grote hekel aan de Bosbaan als training en met het brandende zonnetje werd de afkeer nog groter. Zijn voorstel om na 1 roden (mijn 4e) de 10Km route te pakken onder beschutting van de bomen klonk echter wel goed.

Dus zo gezegd zo gedaan ... Tussen de kleine ridders en prinsessen door manoevrerend (ridder festival bij de Arena) gingen op pad via de bekende oranje paaltjes om de iets minder dan 10Km door het bos af te leggen.

Nadeel van deze ronden is wel het ongelijke voetpad en wat vals plat stukjes, maar die laatste zijn niet echt noemenswaardig. Ook hier bleef het tempo op 2 kilometer na goed strak op schema (05:55).

Mijn hartslag bleef redelijk stabiel op 145 en ondanks dat de benen bij Km 27 wat zwaardere werden kon ik de laatste 2Km nog aanzetten tot 05:30. Dat voelde wel erg lekker!

Al met al stond ik na een training van 2:55, bijna 3000 calorieën, een gem,. hartslag van 143 en 29,6Km op de teller weer bij de auto om snel water over mijn hoofd te gooien en te gaan genieten van een goede kop koffie bij Grand Cafe de Bosbaan. Niet helemaal 30Km maar wel lekker!

Volgende een echte 30Km, maar dan met Phanos!

Geen opmerkingen: