zondag, augustus 30, 2009

Rondje Westeinder (29Km)

Vandaag stond, na een korte nacht en 3 dagen BBQ-en, mijn laatste lange duurloop voor Berlijn op de agenda, in totaal een ronde van 29Km om de Westeinderplassen. De meningen zijn verdeeld over het 3 weken van te voren nog doen van een bijna 30Km loop, maar voor mijn gevoel had ik deze nog even nodig.

Dus vanochtend om 08:00 trok ik de deur achter me dicht om op pad te gaan. Vroeger dan normaal voor mij, maar dat had te maken met feit dat we ´s middags nog naar Madurodam wilde gaan met Zara en mijn schoonouders.

Eerlijkheid gebied te zeggen, het tijdstip beviel wel. Het was nog akelig rustig op de weg en het opkomende zonnetje gaf prima loopcondities!

Het eerste deel (6Km) van de route liep via de Kwakel, Aalsmeer en Kudelstaart richting de Westeinder. Tussendoor nog een deel van het triathlon parcours gepakt in Aalsmeer waar later die dag de triathlon zou plaats vinden. Over triathlons gesproken ... mijn broer heeft in zijn hoofd gehaald om volgend jaar de triathlon van Almere te gaan. De hele wel te verstaan! En zijn vraag was ok ik niet mee wilde doen. Maar 3,5Km zwemmen, 170Km fietsen en 42,2Km lopen binnen een jaar is me iets te ambitieus! Dus ik zal hem coachen op het loopgebied waar nodig :-)

Anyhoe bij de Westeinder tussen Kudelstaart en Leimuiden tussen de 8Km en 12km moest ik wel even doorploeteren door een flinke tegenwind, maar ik kon het tempo redelijk strak houden. Wat namelijk hielp was dat er voor me in de verte een andere loper liep, die ik in het begin enigszins kon bijsluiten. Helaas vlak voor Leimuiden gaf de loper een versnelling en liep me van liep (en een andere route gingen lopen)

Kilometer 14 tm 21 was vervolgens over de dijk via Burgerveen, Rijsenhout en Aalsmeerderbrug terug naar de N201. Met het afwisselende panorama en een scala aan bootjes die voorbij kwamen vlogen deze kilometers voorbij en ging het tempo ook ietsjes omhoog (05:40). Ook de hartslag volgde en ging over de 150 heen, waarna ik hem goed stabiel kon houden.

Vervolgens was het straight forward langs de N201 terug naar Uithoorn om enigszins moe, maar voldaan (en nog over) in Uithoorn terug aan te komen na 29km in 2:47.



Bottom line een lekkere training, die me een goed gevoel gaf voor Berlijn. Dinsdag ga ik even lekker rustig uitlopen in op de baan bij AKU en donderdag vervang ik de wegtraining met een korte duurloop van max 8Km. Zondag nog de Halve Marathon van Haarlemmermeer met SLTN en dan is het rust en inpakken voor Berlijn


Ps. leuk detail op de site van RunningRonald staat een deelnemerslijst in wording met alle lopende bloggers die deelnemen aan de Haarlemmermeer!

2 opmerkingen:

Hans zei

Nette training Ronald! Langs de westeinder plassen is inderdaad mooi lopen. Succes in Berlijn

RunningRonald zei

wow, pittig Rondje Ronald! Berlijn is geen probleem meer nu. HMM wordt een mooie training. Tot dan