maandag, oktober 05, 2009

D-tag by NYMC

Via de HollandRunner Twitter feed las ik dat de ING New York Maraton dit jaar afstapt van de welbekende Championchip en over gaat op het voor mij onbekende Chronotrack D-Tag voor de tijdsmeting. 

In tegenstelling tot de harde Champion chip (tegenwoordig MyLaps geheten) krijgen de lopers nu een eenmalige pull-off tag op hun startnummer. Deze tag dient de loper er af te halen en vervolgens middels een stuk tape aan elkaar kunnen bevestigen (beetje zoals de concert- of all inclusive bandjes in resorts denk ik).

De D-tags zijn dan ook maar eenmalig te gebruiken. Grote voordeel lijkt mij dat de organisatie de tags, zonder borggezeur bij huren, in eigen beheer heeft en dat er na afloop geen rompslomp is omtrent het inleveren. Nadeel lijkt mij de grote belasting op het mileau van alle wegwerptags ....

Ben benieuwd wanneer dit systeem de Championchip volledig gaat vervangen. In dat geval heb ik er nog 2 in de aanbieding :-)

1 opmerking:

RunningRonald zei

nu maar hopen dat het goed werkt :)