dinsdag, oktober 27, 2009

lekkere training

Ondanks dat het er op lijkt dat ik wat van de griep verschijnselen van Monique heb overgenomen (holtes in het hoofd die vast zitten en loopneus) toch besloten vanavond te gaan trainen om stress en eventueel de ziektekiemen uit mijn systeem proveren te lopen .... normaal kan dat 2 dingen beteken: of de klachten worden erger, of ik knap er juist van op. De eerste indicatie lijkt er op dat het optie 2 wordt .... ik knap er van op.

Net een heerlijke training achter de rug! Na rustig 5 rondes ingelopen te hebben een goed rek- en strek programma gevolgd door loopscholing. Al snel bleek dat ik te warm was gekleed in lange mouw (lichte fleese), doordat het minder afkoelde dan ik verwacht had. Gelukkig had ik onder mijn lange mouwshrt een Nike Pro Dri-fit shirt aan en kon dus nog lekker in kort-kort trainen.

De kern was vanavond 15x400 meter met 200 meter rust. Ik ben er niet vol ingegaan en liep gemiddeld op 1.40 per 400 meter. De eerste 10 rondes in een redelijk grote groep gelopen om vervolgens de laatste 5 rondes even goed te versnellen. De snelste ronde ging in uiteindelijk in 1:30 (laatste) en de langzaamste in 1:46 (4e). Herstel tussentijds en achteraf was erg goed en snel en de beentjes (en het hoofd) voelen momenteel goed. Gewoon ouderwets lekker dus!

De data laat ik later op Garmin Connect (andere PC)

Geen opmerkingen: