zondag, oktober 11, 2009

Vrijwilligerswerk

Volgende week zondag, 18 Oktober,  is de Amsterdam Marathon - dit jaar zonder hoofdsponsor, maar met wel een jaar dat weer de nodige records verbreekt;  met 26.000 inschrijvingen zijn namelijk alle records gebroken van voorafgaande jaren!

Ook qua internationale aantrekkingskracht groeit de Amsterdam Marathon aan populariteit.
Er doen namelijk ruim 9.000 lopers uit 75 landen mee dit keer



Helaas moet ik door blessure van de andere loper afzien van het originele plan om op de hele marathon een deel (21Km) te hazen. Ik vind het tevens iets te snel na Berlijn om nu al een wedstrijd op 21,1Km of zelfs de 42,2Km te overwegen ... dus ja WAT DAN !

Dat is heel simpel, dit jaar werk ik namelijk mee aan de Amsterdam Marathon als vrijwilliger met mijn atletiek club AKU Uithoorn. Die verzorgen altijd de parcoursbegeleiding zo rond de 32Km en hadden nog mensen nodig. Dus ik heb mij, met mijn vader, opgegeven om dit keer te helpen.

Zal wel een lange dag worden, want je staat er al vanaf een uur voor de wedstrijd, volgens mij, tot en met de laatste loper. Ik heb er wel enorm veel zin in.... is een keer de marathon op een andere manier beleven.

Mochten er dus nog lopers zijn die mentale of logistieke support nodig hebben rond dat punt. Let me know :-)

Ook leuk om te weten is dat deze 34e editie van de marathon tevens een extra nationaal tintje heeft, omdat het Nederlands kampioenschap na 21 jaar weer hier wordt gehouden. Zevenvoudig nationaal kampioen Luc Krotwaar gaat voor zijn achtste titel. Het wordt spannend, omdat de concurrentie, zoals Hugo van den Broek, Patrick Stitzinger en Koen Raymaekers, in zeer goede doen is.


Hilda Kibet is de torenhoge favoriete voor de nationale titel bij de dames, maar wil graag de Amsterdam Marathon overall op haar naam schrijven. Dat wordt lastig, maar is zeker niet ondenkbaar, want Kibet steekt in uiterst goede vorm. Haar tweede plaats tijdens de Dam tot Damloop tussen tal van wereldtoppers gaf dat al aan.

Dus als het weer meezit zal het een mooie dag worden!

1 opmerking:

RunningRonald zei

dat is zeker leuk! Heel veel plezier. Ik ga ook kijken (en stukjes meelopen)