zondag, januari 18, 2009

Computer crash



Even een non-running toppic .... want man, wat baalde ik gisteren. ... zat midden in een video bewerking met Pinnacle toen het programma door een geheugenprogramma eruit knalde. Normaal gesproken is dat niet zo heel erg, maar mede daardoor was mijn externe harde schijf (met al mijn foto's, MP3s en videobestanden) helemaal de weg kwijt en onherkenbaar geworden. Opeens was de schijf niet meer NTFS maar RAW en niet meer benaderbaar. Zweet begon me letterlijk op mijn voorhoofd at te tekenen. Ik heb wel ene back maar die was al weer maand, anderhalve maand oud. Je kent het wel ... dat soort klusjes stel je vaak uit. Via google gelukkig terecht gekomen bij een tool EASEUS Data Recovery Wizard Professional dat wonder bovenwonder mijn schijf kon kraken en alle data boven tafel kon halen. Koste wel 90 Euro, maar dat is meer dan waard!! Systeem staat nu te pompen om data over te zetten.

1 opmerking:

RunningRonald zei

ah... de nachtmerrie van elke pc gebruiker....