donderdag, januari 08, 2009

Ready for Egmond

Zondag is het dan zover de PWN Halve Marathon van Egmond! Om 09:45 vetrek ik met de bus van Uithoorn met "mijn"loopgroep naar Egmond om daar om 12:45 te debuteren op een van de meest aansprekende lopen van Nederland. Plan is een rustige halve te lopen met Richard van AKU op circa 1:53. wat ook in 2008 mijn tijd in Den Haag was tijdens de CPC, en iets boven mijn PR van 1:50 in Haarlem is.

Gisterenavond bij -4 de laatste zware interval training op de baan gedaan voor Egmond onder de leiding van de nieuwe trainer Bram. Ondanks de kou en een verradelijk windje toch erg lekker getraind en het eigenlijk geen moment koud gehad (als je het koud hebt loop je niet hard genoeg)

Na een pittige warming-up stonden er 10x200 en 2x1000 op het programma. Het weekje rust in Winterberg heeft me kennelijk goed gedaan want ik kon redelijk knallen en samen met Hendrik en Mario het tempo redelijk opvoeren en leiden! De 200-tjes gingen gemiddeld in 36 a 37 seconden en de 1000-tjes in 4:10. Ik kon wel merken dat Bram een stuk fanatieker is als trainer dan Kim, maar dat vind ik wel prettig. Een beetje drillen mag wel :-)

Anyhoe training en het goede gevoel bij het koude weer stemmen me gunstig voorn zondag. Om vast in de stemming te komen kan je hier vast van het parcours genieten.

1 opmerking:

RunningRonald zei

Heel veel succes Ronald!