zondag, december 28, 2008

Nieuw PR

Vandaag stond de 10Km van de 3e Kerstdagloop van AV Startbaan in Bovenkerk op het programma.

Na mijn auto uitgebikt te hebben vetrok ik bij -2 om 09:30 richting Bovenkerk. Het is een lange tijd geleden dat ik bij zulk koud weer had gelopen. Het goede nieuws was dat het zonnetje langzaam doorbrak en het daardoor een mooie hardloopdag beloofde te worden.

Aangekomen bij AV Startbaan en na het inschrijven vond ik al snel een grote delegatie AKU-ers. Jaap, Karen, Jos en Theo waren er als gelouterde veteranen al. Maar snel voegde ook John, Harrie, Ed, Maarten (1), Maarten (2), Richard, Wilko, Marjan, Nan, ELizabeth en nog een aantal andere mede lopers van de AKU lopersgroep. Op de trainster na waren we zo goed als compleet :-) So wie so hadden veel lopers deze zondag de route naar AV Startbaan gevonden.

Na koffie en even bijgepraat te hebben was het tijd om in te lopen. Samen met Richard een rustige warming up gedaan. Het was voor Richard weer de eerste wedstrijd sinds 8 weken blessure, en hij is hard bezig te herstellen richting Egmond.

Het weer werd ondertussen dermate mooi dat ik maar besloten heb jasje uit te laten en te vetrouwen op ODLO Thermo en Nike Pro Fit (icm de handschoenen en muts natuurlijk). Dit bleek tijdens de loop meer dan genoeg.

Om 10:50 was het naar het starvakken. Gevoel was goed, weer super (wat koude wind) en de sfeer OK. Ik moest op zich mijn PR kunnen verbreken.

Na de start om 11:00 kon ik met een groep van 5 man en 2 vrouw het tempo direct redelijk hoog leggen met 04:12 per kilometer. Het groepje dunde op 4Km iets uit maar tot 6 a 6,5 bleven we zeer dicht bij elkaar en wisselden we regelmatig de kop. Dit liep echt ideaal. We gingen zelfs zo goed dat de groep van Karen die normaal voor de prijzen meeloopt in zicht kwam! Dit was voor 2 van de overgebleven 4 (inclusief ik) de motivatie om even aan te zetten. Iets dat voor mij net te hard ging en op 7Km moest ik ze iets laten vieren.

Vervolgens nog wel de laatste 3Km, ondanks wat inleveren, nog goed door kunnen trekken. 1,5Km voor de finish nog kunnen aanhaken bij John om vervolgens in 0:44:55 over de finish te komen! Een nieuw PR dat ruim 0:01:05 sneller is dan mijn huidige PR!

Op naar Egmond!

2 opmerkingen:

RunningRonald zei

hee, super Ronald!! gefeliciteerd. Op naar Egmond voor je volgende PR!

Whatever zei

Wel koud ja, maar uiteindelijk bleek het toch goed weer voor een pr. Gefeliciteerd, mooie tijd!