maandag, augustus 11, 2008

25Km Trainingsloop

Na de zware 24Km van vorige zondag en het debakel van de DNF op de Polderloop had ik afgelopen week een rustweekje genomen. Enerzijds door de verjaardag van mijn vader op dinsdag en anderzijds dat ik donderdag in Belgie zat en te laat terug was voor de bostraining.

De planning was om zondagochtend met Phanos mee te lopen aan de road to Amsterdam trainingslopen. Een serie van 3 groepstrainingen over 25, 30 en 35Km onder begeleiding van een pacer.

Zondagochtend bij het uitlaten van Quispel in de gietende regen had ik niet echt heel veel vetrouwen in een goede afloop, maar toch maar de spullen gepakt en me op weg begeven naar het Olympisch Stadion.

Daar aangekomen bleek er nog meer malloten te zijn en er bleken circa 150 man klaar te staan om in de inmiddels zachte motregen gezamenlijk de trainingsloop te doen. En ik moet zeggen .... het geeft toch een kick. Je weet dat je daar met een groep mensen bent die allemaal hetzelfde doel hebben, ongeacht loopniveau, achtergrond, leeftijd of wat dan ook.

Om strak 10:00 naar buiten om via een ronde sintelbaan naar het Amsterdamnse Bos te lopen waar we drie verschillende rondes en afstanden zouden lopen. Het mooie was dat bij iedere ronde we terugkwamen bij de parkeerplaats bij de bosbaan waar een busje stond met sportdrank, water en bananen. Echt super geregeld!!

Ik liep met de 6.00 groep mee, hetgeen een tempo was dat goed bij te benen was met een groep gezellige lopers. Eigenlijk het merendeel van de loop lopen praten met medelopers. Hierbij was het onderwerpo natuurlijk wel al snel "voor welke marathon train jij"(antwoord van velen: Berlijn), hoeveel marathons heb je gelopen (1-tje ruim 20!) hoe sta je in je schema (allemaal slecht) etc. etc. Grappig is wel dat als je vertelt dat je New York heb gelopen je a) heel veel respect krijgt en b) ook eel veel vragen. Gevolg van dit vele praten dat de kilometers voorbij vlogen.

Na de laatste ronde bos moesten we nog 6Km via de Nieuwe Meer naar het Olympisch Stadion terug. Hierbij werd tot frustratie van de haas het tempo wat opgevoerd naar gemiddeled 5:40. Toen merkte ik wel dat ik nog een klein beetje volume mis. Want hoe makkelijk het ook ging de laatste 2Km was wel even doorzetten.

Moe maar voldaan na 2:29 aangekomen in het Olympisch Stadion en nog met 2 medelopers een rondje uitgelopen over de sintelbaan .... dat blijft toch een machtig gevoel. Kan je nagaan als je daar mag lopen met volle tribunes :-)

Anyhoe; de training ging dus goed. Het gevoel was goed. Hartslag was onder controle en het zelfvertrouwen kreeg weer een uplift. ..

Over 3 weken de 30Km !

Geen opmerkingen: