maandag, augustus 25, 2008

AV Aalsmeer Trainingsloop

Het is weer enige tijd geleden dat ik verslag deed van mijn trainingsverloop. Dus hier even een korte update. Afgelopen zondag heb ik meegelopen met de trainingsloop van AV Aalsmeer die een gratis (!) trainingsloop hadden georganiseerd. Samen met Theo en Hendrik waren wij de afvaardiging voor AKU.



De traininsloop ging over rondes van 2,6Km in Aalmseer. De verzorging was super. Bij de start/finish was verzorging aanwezig met water, cola, gatorade, bananen en sinasappels. En dat helemaal gratis!

Ik had als plan 10 rondes te lopen als rustige duurloop in 05:45 / 06:00 per kilomtere. Maar direct van de start ging het hard en zat ik op 05:25/05:30 per kilometer. In combinatie met de andere lopers en mijn nieuwe iPod was dit echter goed vol te houden en heb alle 10 rondes in dit tempo doorgetrokken.





Na de 10 rondes had ik nog over om 1 a 2 rondes extra lopen, maar ik besloot na 2:21 verstandig te zijn en het voor gezien te houden.



Bottom line: een lekker lange duurloop, top verzorging en een goed gevoel voor mijn eerste 30er volgende week met Phanos.


Ik moet btw nog wel aan de buikspiertraining als ik mijn NikePro draag als enkel shirt!

Geen opmerkingen: