vrijdag, augustus 08, 2008

Egmond

Op zondag 11 januari 2009 vindt de 37e editie van de PWN Egmond Halve Marathon plaats. In de afgelopen zesendertig jaar heeft het evenement een heroïsche reputatie opgebouwd. De immer variërende weersomstandigheden bepalen doorgaans het karakter van deze nieuwjaarsklassieker.

Het succes van Egmond is voor een groot deel te danken aan een unieke afwisseling in het parcours. Een parcours waarin de natuur van enerzijds het Noordzeestrand en anderzijds het Noordhollands Duinreservaat een grote rol speelt. Maximaal 12.500 deelnemers kunnen elk jaar meedoen.

Het is de enige klassieker die ik nog niet gelopen heb. De andere grote lopen, zoals de Dam tot Dam, Amsterdam, CityPierCity, 7 heuvelen en zelfs New York staan op mijn lijst, maar Egmond ontbrak nog. Tijd om daar dus verandering in aan te brengen. Zeker gezien mij huidige kilometrage (ieder weekend 21+) en training bij AKU.

Conlcusie? Ik heb me gisteren aangemeld! En het zal ondanks de voorbereiding zwaar worden aangezien de helft over het strand gaat en de andere helft door de duinen. En de trainingen bij bloemendaal en de Zandvoort Circuit Run staan nog fris in mijn geheugen!.

Geen opmerkingen: