dinsdag, augustus 26, 2008

Ronald Thunderbolt

Vanavond stond er weer een baantraining van AKU op het programma. Ik was al wat vroeger op de baan en heb rustig 2400 meter ingelopen alsvorens het programma met de groep aan te vangen.

Na het bekende rek en strekwerk, en de loopscholingsoefeningen had Kim voor ons een redelijke zware maar doable training op het programma staan: 4x600, 3x400 en 2x200 met steeds 200 meter rust.

Ik kon vanaf het begin aansluiting vinden met de "kopgroep" van AKU en het tempo lag direct hoog op de 600-tjes met 04:00 per kilometer (16Km/u) en daaronder. Het was wel aanpoten maar het ging wonderbaarlijk goed! De training begint langzaam duidelijk bruchten af te werpen.

In de 400 meter-tjes kon ik zelfs de gedeelde koppositie in nemen en de rest op sleeptouwnemen om vervolgens in de 200 rondesgeandeloos teo te slaan en het tempo nog hoger opte voeren. zEker de laatste 200 waarbij het gemiddelde op 2:45 per kilomter (!) lag deed me goed en ondanks een poging van een medeloper kon ik als eerste finishen... wel gesloopt maar met een goed gevoel!

Geen opmerkingen: