dinsdag, augustus 12, 2008

Zwaarrrr

Vanavond had ik meer weer gemeld voor de baantraining bij AKU. Onze vast trainer Kim is met vakantie en werd vervangen door Bert. En dat hebben we geweten. Na een best wel pittige warming up was het een etsafetteloop met 3 man over 6x800 meter. 2 man starten voor 400 meter en na een ronde wisselt een loper met de wachtende voor de volgende 400 meter. Na deze ronde vervangt loper 2 loper 1 etc. etc.

Ik liep deze samen Hendrik Bulle en Jaap Bouwmeester. 2 doorgweinterede veteranen die meerdere clubrecords op hun naam hebben staan. Ze hadden beloofd rustig aan te doen.... en dat heb ik geweten.

Gevolg was dat ik redelijk volle bak heb gelopen in de estafette waarbij de snelheid op minimaal een 16Km/u (4:00 per kilomter) lag en ook regelmatig sneller ging. En dat is best hard als je dat niet gewend bent. Zeker als je denkt dat ik dacht dat dit het hoofdprogramma was.....

Helaas kwam na deze serie de 2e helft van het hoofdprogramma zijnde een piramide loop van 100 rust, 100 snel, 200 rust, 200 snel, 300 rust, 300 snel, 400 rust, 400 snel en 500 rust, 500 snel. Totale afstand dus 3Km volle bak lopen. En nu komt het ... dat 2 keer!

Ik heb Hendrik en Jaap redelijk kunnen volgen, waarbij wij regelmatig op 3:45 liepen. De laatste 3 setjes moest ik me wel enigszins laten zakken, maar de laatste 100 meter kon ik nog een keer vol knallen en beiden heren nog zelfs achter me laten (puur geluk of medelijden van hen, who knows). Vervolgens helemaal leeg een 400 meter uitlopen en terug naar de auto en hus. Douche, drinken en op de bank hangen!

Donderdag weer een training!

Geen opmerkingen: