dinsdag, december 16, 2008

3x5x200

Vanavond stond er een relatief korte maar zware baantraining op het programma. Na het gebruikelijke warmlopen (4x400 voor mij), de rek en strekoefeningen en uiteindelijk loopscholing (best pittig) stonden er 3 series van 5x200 meter op het programma met 200 meter uitloop.

De eerste drie keer kon ik redelijk voluit gaan en liepen we met de 'kopgroep' de 200-tjes in gemiddeld 35 seconden. Dat was voor mijn doen best hard en dat heb ik ook geweten. Bij de vierde serie bij het aanzetten schoot het in een keer in een spiertje net onder mijn rechterbil. Nooit geweten dat ik daar spieren had, maar pijn deed hij wel.....waarschijnlijk een combinatie van te hard willen gaan en de toch wel lage temparatuur. Zo zie je maar ook ik word ouder en moet oppassen.

Dus die ronde even rustig uitgedribbeld en de groep laten gaan. Vervolgens bij het beginpunt even gerekt en gestrekt om vervolgens bij de 2e groep aan te sluiten voor de 2e serie. Samen met Hans en Astrid konden we een goed tempo vasthouden en met de 43 seconden gemiddeld (en de laatste twee in 38 seconden) ging dit een stuk beter.

Het lijkt kort een training van 3x5x200 meter maar na afloop was ik goed leeg. Nooit geweten dat 5x200 toch nog zo zwaar kon zijn. Maar het was lekker om ook een korte afstanden te knallen ipv te dieselen op de lange afstand. En de kop koffie na afloop in de kantine maakte veel goed :-)

Nu nog wel wat last van die spier, maar met een warm bad straks en een rustdag morgen moet ik een eind komen.

Geen opmerkingen: