woensdag, december 03, 2008

Doorweekt



Soms wordt ik wel eens voor gek verklaard dat ik voor de lol ga hardlopen bij kou, warmte, regen of sneeuw .... en eerlijkheid gebied te zeggen dat ik deze mensen gisterenavond toch stiekem enigszins gelijk heb gegeven toen ik mijn rondjes bij AKU op de baan aan het lopen was en echt volledig doorregent was....

De training begon tijdens het inlopen nog goed. Wel wat koud met 2 graden en een straf windje, maar met handschoenn, 2 lagen en een windjack kom je een heel eind. Ik was er wat eerder dan de groep dus heb rustig een zestal rondes kunnen inlopen alvorens we met de groep aan de warmingup gingen beginnen .... en toen gign het fout.

Het begon met zachtjes regenen tijdens het rekken en strekken, maar dat werden al snel slagregens tijdens de versnellinkjes. Mijn Nike RunningCap bewees mij maar eens termeer een goede dienst door de regen uit mijn ogen te houden, maar dat was dan ook ongeveer het enige wat droog bleef.

Het programma bestond uit 3 series van 5x300 meter, met 100 meter uitloop. Ik denk dat uiteindelijk een handjevol lopers, inclusief ondergetekende, uiteindelijk het volle programma hebben afgemaakt, want ik lipe in de derde groep met nog behoorlijk wat mensen achter me, maar tegen het einde waren Hans en ik vrijwel de enige nog op de baan met nog een zes- of zevental andere lopers (van de groep van dik 35 waar mee we begonnen).

Na afloop nog een ronde van 400 meter uitgelopen om vervolgens in versnelling naar de auto te gaan, om thuis een duik in een warm bad en bed te nemen.

1 opmerking:

RunningRonald zei

heel herkenbaar Ronald, zat gisteravond in hetzelfde "schuitje". Super dat je gewoon door bent gedaan met trainen!